Thursday, July 19, 2012

Sommar....

Känns som den springer fram...
Vi har jobbat 7 dagar med ett nytt projekt med fribetande får i Täby den här gången. Ett väldigt lugnt och vackert ställe men oj vilka misstänksamma människor det bor där. Bilen som jag hade stående ordentligt åt sidan bredvid motionsspåret verkligen stack i ögonen.
Jag satte upp den här lappen efter några dagar....

'Men det var verkligen idylliskt med en sjö i ena kanten och en liten bäck som rann tvärs igenom. Klarade mig riktigt bra vädermässigt med bara en rejäl åskskur och en fm med strilregn. Tur när dagarna är så långa. Vi var borta hemifrån 15 timmar om dagen.



Men det fanns blåbär....



Och kantareller...


Lovis har fått vila för det mesta. Jag provar en ny strategi med henne inför nästa tävling. Hon har inte varit sig lik  och jag tror att hon jobbat för mkt med tröga stora fårgrupper och tränat för lite (typ 1 gång och då dubbelhämt innan Piteå)
Här visar hon tålamod med ett nyfiket lamm när jag bett henne om det.


Så blev det en liten uppdatering . Nu in i duschen efter en fm i stekande sol med avskiljning, sortering och avmaskning av en hög med lamm. Gissa om jag är bromsbiten.....

No comments: