Wednesday, April 15, 2009

Tillbaka på Hulan!

Får bli ett litet inlägg utan bilder.Kl är 9 på morgonen och jag har fått i mig en kopp kaffe så nu rullar vi vidare. Lugnet börjar sänka sig i köket och valparna slocknar en efter en.
Vi började med att valla tillbaka ryan från träningsgr som tror att gräset är grönare på andra sidan. Lovis har tyvärr ett fult sår på en tass så jag tog henne i famnen över den värsta geggan vilket resulterade i att vi ramlade när stöveln sög fast. God morgon Lena!
Nå tillbaka kom dom och sen smyga in för att göra lammnäring till Pontus och Bruce. Släppte ut 2 tackor med 3 lamm, gav trillingmammorna kraftfoder och ensilage, inga nya lamm.
så ut med Lotus och Fixa.Matade 2 valpar i köket som haft ont i magen, 2 st ute som är äldre och 4 i "slussen" sen ut med hela gänget.
In igen och får på kaffebryggarn ut med de andra vuxna hundarna som får kollas genom fönstret och så in och "mocka" i valplådan. Nu är det rena fällar och luktar gott.
Så mat till de vuxna och sen äntligen FRUKOST för mig.Kaffe är gott!
I dag blir det veterinär bes för Fixa valparna och Benny ska åka till sitt nya hemNu ska jag ge mina vovvar mat Häj från Hulan!

1 comment:

Ia, Linn och Atas said...

Vad mysigt det låter! Vi tränar och tränar på vår hemläxa, och kan du tänka dig - det ger resultat!
Kram! / Ia