Monday, January 5, 2009

Galltorp!

Känns konstigt att skriva utan bilder men det var först snöigt och på Söndagen så himla kallt så kameran låg där den låg. Måste ändå analysera lite, är så kul att ha senare.
Alltså Dag 1 : Jag var helt utan förväntningar (ändå skakade knäna första "benet") det var väldigt lång fråndrivning och hon har inte riktigt slappnat av så långt bort än. Dessutom startade vi ganska sent och såg att det var många som hade problem både med avståndet, krånglande flockar och en delning som blev riktigt svår med 2 lamm och 2 tackor i varje grupp. Så iväg for den lilla kanonkulan, gör en fin utgång och stannar lite kort men dom hade drag dit med det visste hon. Jag hade bestämt mig för att vara nöjd om hon klarade första benet och när hon sen gör en snygg sväng ut på crossen och jag bara manar på och bromsar ibland, tror jag bara justerade riktningen 1 gång (TACK Eva för "ryggtipset") , och sen ser flocken promenera rakt genom den grinden då var jag helt nöjd, kunde gått hem då!
Så när hon kommer mot mig i delningsringen ( full pott på båda de 2 sista benen) så ville jag bara klappa om min lilla duktiga hund. Vi fick jobba länge för att få till en lucka och in kom hon som en tiger (burdus??!!) Nå sen var vi 1 mm från att få dom genom tratten på första försöket men det slarvade jag bort , ville bara skratta så konc var inte den bästa.
6.a alltså och SM -poäng, WOW!

Dag 2: T När jag fått tänka ett tag så förstår jag bättre varför det blev som det blev. Vi fick den sista flocken innan bytet och dom verkligen skenade fram från början och fram till fållan. Full galopp innan hon ens påverkat dom i hämtet och att styra en skenande fårflock utan att vilja stoppa dom var alltför svårt för en så ung hund tror jag nu när jag fått analysera lite. Det var spegelvänd bana och lika långa ben och första gick nästan rakt tillbaka där dom kommit från och dom skenade åt det hållet också. Nå på ngt sätt knycklade vi igenom dom genom den andra grinden i alla fall men vi tappade i princip alla drivningspoäng. Fållan var öppen i dag och riktigt svår men där är hon så himla cool ,in kom dom till slut och jag förstod att vi var illa ute tidsmässigt så lite jogging in i delningsringen, idag var det singling av ett lamm och det hade inte varit lätt, vispade om dom lite och fick ett lamm längst ut och vi gjorde en perfekt singling , kändes superproffsigt faktiskt. Sven godkände , log och talade om att vi hade 1 sekund kvar!!


Grattis också till Eva och Skorpsyster Sia. Hon är härlig att se nu , driver djur och är så stadig . Klar för SM redan säger en del. 4:a och 2:a i helgen och slutade på samma p som Mosse och Roy på Söndagen, Ann deb, med Peg på Lördagen och hon har också gått framåt. Kul!
Nu mot nya djärva mål!

3 comments:

Anonymous said...

Wiihoo va häftigt,STORT GRATTIS till superfina rundor och SM-points!=)
Grattiskram på er!

Anonymous said...

åh vad ni är duktiga!! så imponerad! på måndagmorgon ska vi ut till eva igen, äntligen säger ozz... ska försöka få till träning i stckholm nu, så vi kan hänga på till sommaren :)
kram till dig och hundarna

Anonymous said...

Wow vilka härliga resultat på IK-2!!! Superbra!! Kommer att bli en spännade 2009 för er.
Ha det bra.
Mvh Linda