Monday, May 3, 2010

Vi vann!

Jag är så himla glad. Vi har haft en jätterolig helg på Öland . Och den slutade alltså med vinst för Lovis och mig , vår första i Ik 2 . Lovis verkade förstå att det var ngt speciellt som hänt . Hulan tjutet kom fram ..... Gullehund!Den här tjejjen hade gärna hjälpt till......
Vi gick ut som nr 20 på bana 1 och det var strax över 60 ekipage som skulle tävla. Lovis var het första dagen och bättre nu men ändå PÅ ! Slog över lite (det ska vi jobba på nu ) men sen flöt det på riktigt bra. Jag hade bestämt mig för att inte lägga henne utan vissla "stå" istället , svårt när hon var så het men det blev jättebra.... När fåren bara gled igenom tratten som var klädd den sista biten och vållade en hel del problem då fåren ryggade för den inre , mörka delen för nästan alla, så applåderade t.om domaren och jag kände att det här var nog riktigt bra......
Men innan vinsten var i hamn var det en låång dag och många duktiga hundar och förare kvar. Här är 3 på samma bild. Eva och Barbro väntar på sin tur och Roger delar.
När vi tävlat klart på den andra banan och jag fortfarande ledde var det så olidligt spännande. Jag kunde inte titta på de 4 sista ekipagen , åh tänk om det skulle hålla hela vägen .
Och det gjorde det ju . Lovis fick svalka sig i havet som belöning , och i dag är hon riktigt trött och nöjd . Jag med!
Om man klickar på bildspelet så finns det i mitt Webalbum ett som heter Öland med fler bilder.

9 comments:

Hedvig said...

GRATTIS!!!! Så himla bra gjort av er :D :D

Ann-Charlotte said...

STORT GRATTIS igen till erat strålande resultat i helgen!!!Häftigt,ni är bara såååå bra både du och Lovis,massor med grattiskramar från oss!

Anna och Ace said...

Jätte kul! Stort Grattis! Ni är sååå duktiga.
Kram

ullis o grabbarna said...

Vad duktiga ni är tilsammans! Massor av GRATTIS från oss :)

Linda said...

Grattis vilket team ni är!

Lotta Raud said...

Grattis, Grattis,Grattis va´ni är BRA! Och de va ju inte vilket startfält som helst!

Kung Knut said...

Kul med bilder! Grattis igen :)

Marie said...

Åh, vad kul JÄTTEGRATTIS!!!!!
Vilken bra början på säsongen.

Anette said...

Stort grattis fr oss i Norr:)