Friday, July 2, 2010

Att tänka rätt...

Sitter och svettas framför datorn en stund . Tänkte se om dom gett upp där vi ska tävla imorgon . Men inte vad jag kan se än i alla fall. Igår jobbade Lovis hela em /kvällen och ställde ut flockar på Vp:t , varm blev hon men var inte alls trött när vi kom hem . I morse drog jag direkt till fåren och tränade 1 timme effektivt . (känner mig alltid nöjd med mig själv när jag har en plan och bara följer den) Skorpan fick grovjobbet att hitta och hämta fåren och ta ut dom , vilket inte var lätt , på vallen .Och sen driva bort dom för att Lovis skulle få hämta. Hon blev så himla trött ! Sen fick Lovis göra 2 utgångar , en åt varje håll och Meg lika så .Inga problem tyckte dom . Lovis höll på att skära och stannade kort på ett iofs mkt längre hämt hos Ingela igår men idag gjorde hon rätt . Meg är jätterolig nu , duktig hund!
Så till rubriken och bilden , jag vet att banan troligtvis kommer att ha en maxtid på runt 10 minuter i morgon så det är ( bara) att tänka rätt och bada hunden !
Posted by Picasa

No comments: