Monday, November 19, 2012

Ibland glömmer jag...

..att Mira inte ens fyllt 2 år. Hon blev ju 1 år den 9.e Jan. i år . Gjorde sitt VP den 17.e Maj och hann med att kvala in till och tävla Unghundscupen med en 7.e plats som resultat. Hon har också några poäng till nästa års u-cup redan.
Jag tycker det är häftigt att nu kunna tävla 2 hundar i Ik 2 nästa säsong MEN det är lätt att kräva för mkt av den lilla. Hon behöver erfarenheter och en matte som stöttar upp så jag har dragit mig själv i örat en del sista tiden. Hon måste förstås lyssna och jag har ökat svårigheterna med att lägga in drag i fråndrivningarna vilket är SVÅRT (tycker Lovis också)  + att lamm är oberäkneliga i sig också.
Men jag försöker att inte bråka och vara pedagogisk...och hon utvecklas! :-)
Delning har vi tränat intensivt och idag kändes det som att det trillade ner en polett, hon täckte upp förbi mig så snyggt och fick massor av beröm så klart!

Filmade en snutt när hon tar in vår nya träningsgrupp, dom är inte mkt vallade eller hanterade så att ta dom förbi mig i grindhålet blev bra "fållträning",


Lammningen är igång , lika häftigt igen. Det hann komma 5 st när jag tränade idag.


Novemberkaktusarna blommar!



1 comment: