Wednesday, January 12, 2011

Nu är dom här.....

Välkommen!   Lovis/Key-bäbisarna..
I Söndags fick Lovis 5 pyttesmå helt perfekta små valpar. 2 tikar och 3 hanar, (Ingen vann gissningen alltså....) Här vilar dom första kvällen.
Det tog sin tid och så fort jag lämnade rummet så såg det ut så här när jag kom tillbaka. Bäddat och klart...
Först ut var en liten tik med hjärta i pannan, lilla hjärtat alltså.
 Starka små spindelben....
Sen kom en hane med stor bläs, Vit .
En hane  med bläs lik Tigis, Blixten.
Sen en tik till, Strimman.

Sist en grabb.Bläsen.
Ibland måste man vila...

Nu kan dom sova själva ibland,

Och så här ska Lovis ha det när hon varit ute. Alla valpar under sig så hon gör sig till ett "paraply".

Nu käkar dom och växer så det nästan syns...
Tack bästa Karin för att du alltid finns..Och speciellt TACK, till Anna H för suverän, lugn och trygg coaching när jag som bäst behövde den.

10 comments:

Jasna said...

Å så fina dom är....Grattis till tillökningen, härligt att allt gick bra.
/Jasna

Hedvig said...

Åh så fina :) Grattis till hela högen söta bebisar!

Eva said...

Underbara! Grattis!

Lisa said...

Åhhh jag tror jag döör va söta dom är!!! :)

Duktig Lovis och mamma Lena!

Britt said...

Grattis till fina valpar. Härligt att allt gick bra. Blev ingen trefärgad?

Skärgårdslamm said...

Stort grattis till fina valpar:)
Sanna

Anonymous said...

Grattis till valparna, såå söta :)

/Linda o Lad

Vallhundarna said...

Jodå Britt dom är trefärgade allihop men det syns inte så mkt än och dåligt på bild. Tack!
L

Ia said...

Åh så fina!! Jag blir alldeles varm. Grattis!!!

Anna, Ace & Jay said...

Åååå så söta! Duktig mamma Lovis :D kram