Tuesday, November 11, 2008

Träningsfåren!

Inget vidare fotoväder i dag men här är dom i alla fall och bildbevis på att Skorpan oxå har vallat.Dom var jätte svåra att få ut från den lilla rasthagen så redan där fick Lovis kämpa.Då laddar hon och vi fick sätta på den "lilla blå" för att få till bra tempo."Stå "sitter riktigt bra i lugna situationer nu men jag fick lite ide`er om nästa tillfälle. Fåren är bra för att dom inte alls är tama så här kan man träna framdrivningar och förresten alla drivningar bra.
Skorpan tränar som vanligt tempo men jag försöker verkligen att inte bli arg.Ligg och börja om när det går för fort.Hämt utan kommando ligger oxå på schemat ,hon hänger lätt bara på utan att styra upp.Tänkte att jag kanske ska prova ställande på henne oxå för att göra ngt nytt?Kul att ha det här gänget i alla fall.Kunde bli liite hårt i marken bara .

2 comments:

Anonymous said...

Tack för erbjudandet,jag hör av mig! Här har det varit mörkt hela dagen :o
Kram
Eva

Anonymous said...

Hallå!
Jag håller med om att några minusgrader hade varit mkt bra,speciellt efter träning och 40 st geggiga tassar som ska torkas av,suck.
Kul att träningen går bra!
Ha det gott!
Kram från oss i södern=)