Friday, March 20, 2009

Upp som en sol ........

...Och ner som ett monster eller nåt. Har en liten sol i köket i alla fall. Men självförtroendet fick en rejäl törn på tävlingen sist. Nog för att det var låångt hämt och rejäl motvind och grymt springiga tackor i dålig kondition, MEN........
Jag undrade om jag fått fel hund med mig ut på banan ,hon har aldrig varit såå olydig i hela sitt liv. Tog i nte ett enda kommando i framdrivningen och jäklar vad dom kutade.
För att göra en kort historia ännu kortare så slutade rundan efter första grinden när hon vägrade ta innerflanken och tackorna fick upp farten igen.... tydligen är Dorset-får kända för att slänga sig ner och låtsas dö och det var precis vad som hände, så därav den fina kommentaren på vallreg....hmmm trist.
Här är fina Key och ryorna igång så snön sprutar. Och vi är också i full gång varenda dag tycker jag och nya tag får det bli i fårhagarna för jag vill tillbaka till den där känslan av att allt flyter. jag var ju inte ensam om att ha en olydig hund den dan men........
Dag 2 löd hon i alla fall men hade både lite otur i hämtet och sen tog jag det väääldigt lugnt och stopp var inte poppis hos domaren och sen var det ngt med kortflankerna som blev för långa och jag behöver träna på att styra.
Verkar vara vår på G i alla fall, vi hjälpte till att väga lamm i går kväll och halv 7 när vi for hem var det fortfarande ljust.Tänk torra fält och ljusa kvällar...

Posted by Picasa

3 comments:

Anonymous said...

Trist, men på't igen! Ni kan ju egentligen :P

Anonymous said...

En erfarenhet rikare ang Dorset fårens beteende både för dig och Lovis och som Hedvig skriver på`t igen för ni kan å är duktiga!
Guuu va kul att se min favvo Key,saknar han sååå...
VA menar du att fälten är torra hos er eller är det bara önsketankar?
Sköt om er och ha en underbar helg!
Kramizar från oss i norr

kurt said...

Kul med Key bilder :)
Kram åsa