Saturday, April 18, 2009

Härliga vår!

Tid framför datorn är lågprioriterat men nu är vi hemma igen. Haft en skön slö helg och påtat i trädgården, grillat, promenerat haft fin-ungdomarna här i dag och grillat igen!
Nu ska det bli en vecka med mkt träning hoppas jag inför tävlingar nästa helg. Tiden på Hulan har varit intensiv men mkt lärorik. Och att jobba hårt gillar jag, men också stunderna med valparna i solen i ekbacken. Här är fina Flip, han och Myhra lystrade riktigt bra till sina namn på slutet, lycka till med dom godingarna Lotta och Lena.
Lilla Elle är nog snart framme i Piteå nu med matte Inger och Ingela och Mika den lilla"väna"!

Vi har vallat en del också. Och jag börjar kunna hö och vä på utländska ungefär lika bra som Key....kanske. Skorpan fick ett eget jobb, att hålla undan tackor och lamm när de skulle få kraftfoder. Inte helt enkelt men helt klart ett Skorpjobb! Tog fram skramlet igen sista träningen och där fanns hon igen min vallhund... Åh så frustrerande, vill INTE ha den för jag blir ju inte av med den!

Lovis sår läker sakta sakta, sitter illa till över en led men hon verkar inte lida av det mer än om hon stöter i det. HON ska träna delning i veckan den huliganen!!



3 comments:

Anonymous said...

Hej Lena,
Tack för senast! Vi har landat hemma i Piteå, ca 16 timmar tog det och Mika & Elle skötte sig så fint =)
Mika sov till sex i morse, vi gick ut och pinkade och sedan somnade vi om till åtta...
Nu ska vi åka och handla mat till hundar & människor.
Kram från Ingela & Mika

Lotta Raud said...

Hej Lena,
Alla valparna skötte sig exemplariskt på valpexpressens resa genom Sverige. Inte ett pip och inget kissande/bajsande förrän vi kom till Lekeberga!
Väldresserade valpar må jag säga. Myhra kommer så fint på inkallning både Gunnel och Sanna Arpö var nog lite impade i fårhagen i morse.
Och Lena är så nöjd så nöjd med sin lille Flippan.
Många kramar och hälsa Ann- Charlotte.
Lotta & Myhra

Vallhundarna said...

Åh vad roligt att höra från er. Ska bli så kul att följa de här valparna, känner mig ju lite delaktig. Kram L