Monday, September 21, 2009

Unghundscupen!

Unghundscup-upplagan av Team Vallhunden! Har grejat med bilder sen i morse men det verkar inte gå min väg idag. Förhoppningsvis ska det bli en länk här till ett album från helgen. Vi har haft en intensiv långhelg med träning och tävling.. Lovis och Please har skött sig alldeles utmärkt. Jag hade lite otur med ett lamm som hade sin mamma i uttagsfållan och sin syster i gruppen som dom ställde ut medans vi skulle dela. Det var bääääää...till mamma och bääää... till systern och fullt jobb att hålla henne kvar. Till slut tappade dom systern t.o.m och vi tappade dom där om inte om.....poängen.. Det var nära mellan topp-poängen och jag är mkt nöjd med Lovis insats.
Söndag tappade jag dom där få poängen som skiljde genom att vara för snäv vid framdrivningsgrindarna. Det var vinklad framdrivning och både hund och får försvann strax innan grinden om man var för snäv så vi fick 2 utanför och vips försvann de viktiga sista poängen.... 8a sammanlagt blev det och jag är taggad , vi kan!
Duktiga syskon också, Nix och Karin på pallen som 3:a och sen 3 till med härliga insatser. Här skulle det vara bilder från tex Anna på pallen i morgon dimman och Jeanette med kladdlkaka och vispgrädde som belöning och Annika med Fixa. Men det får bli en annan dag för nu ger jag upp.





Kit och Key ville tydligen vara med i alla fall. Kolla Keys " Hålla handen"

6 comments:

Kung Knut said...

Bra jobbat alla Vallhundarna! :D Imponerande! och trist med lammet men som sagt, nu vet du att ni KAN :D

Ann-Charlotte said...

Här kommer ännu ett SUPERMEGA STORT GRATTIS till dig & Lovis & Team Vallhunden!!! Wow va duktiga ni är,så häftigt!=)
Åh finfina Key,saknar alla "mina"låne vovvar;0)
Ha en härlig vecka,vi ses snart...
GRATTISKRAM från stolta syrran Twix & Meja & A-C

Ia, Linn, Atas said...

Hejja, hejja, vad ni kan!!

Anonymous said...

J-lar vad duktiga ni är !!!
Fin bild på "mina" små;)
kram Åsa

Anonymous said...

Ojdå på nåt sätt är pappsen inloggad på Google, alltid lite strul när han varit här. Ska försöka komma ur det här på nåt sätt..
Det är iallafall ÅSA som skriver

Vallhundarna said...

Ha ha! Undrade just ,tänkte att ni kanske döpt lammet eller katten? L