Wednesday, February 10, 2010

Onsdag 10e Februari...

Första bilden från i morse är VÄLDIGT oskarp , men måste få vara med ändå. Hann absolut inte med att byta objektiv när sparvhöken plötsligt dök upp. Det blir kalabalik vid fågelbordet och alla är borta , hur fort som helst. En liten talgoxe blev kvar i en buske och höken cirklar snabbt ett par varv . Jag ser hur den lilla fågeln fladdrar hit och dit i busken för att var så långt bort som möjligt men håller sig bland grenarna och klarar sig . Bilden är tagen efter och höken är nog besviken . Sitter ett tag och far sen ett par varv till runt busken innan den ger upp.
Sen kunde jag inte hålla mig längre idag . På handelsträdgården tyckte dom nog jag var liite knäpp som frågade efter frön.....
Brukar sätta pelargon sticklingar efter sportlovet vecka 8 men det var så himla tomt i fönstret och jag verkligen längtar efter våren så det fick lov att bli lite av den vara i köksfönstret i alla fall. hade tänkt så basilika frön också men det har inte kommit frön än sa hon på handelsträdgården med ett snett leende......
Lovis verkar ibland ha gått i ide inomhus , här sover hon i den lilla korgen hon hade som valp som nu står i hallen efersom den tydligen är väldigt skön att knyckla ihop sig i ibland.Men vi har vallat idag igen och idag satt ståendet som en "smäck" med den nya visselsignalen . Hon hade den där "Ok fattar"-blicken idag. Fina lilla Lo .
Posted by Picasa

1 comment:

Ann-Charlotte said...

Näää ingen ny kamera.Sötisen Copy har låånga fina ben,snart vuxit i kapp med pyttetwixan.;0)
Härligt med vårtecken i ditt fönster,jag lääängtar oxå till vååår å barmark...=D
Ha en trevlig helg!
Kram