Monday, February 14, 2011

Valparna 5 veckor

Just nu när jag skriver det här står två fina rådjur ungefär 3 meter ifrån mig under fågelbordet och äter solrosfrön.Helt lugna...... Lovis tycker dom kan sticka hon morrar när hon tittar ut från köks-soffan men tystnar när jag säger till. -Paus-

Så där ja , pinfärska bilder, nu har dom gått.



 
                  
            
                
            



      

Strålande sol idag men brrr vad det är kallt. Har avundsjukt kollat runt på folk som vallat både här och där i helgen så liite måste vi prova här med.


Vore skönt med lite varmare väder nu, i morse var det 21 minus här och små valpar skulle behöva börja gå ut nu men under 10.....  Nej då blir vi inne. Här är söt-Blixten

Och igen
Strimma på språng.....

Och Hjärtat


Vit flörtar och lipar idag...


Och så Bläsen...


Vana vid katt har jag ju visat förut , nu är dom även vana vid barn... brukar ju vara ett bra säljargument..


Tuggpinnar är ovärderliga i valplivet tycker jag, nu kan dom mysa med såna ibland.


Slut för idag..

1 comment:

Ullis said...

Underbara är ordet för de små liven! Tänk att de blivit 5 veckor redan- hur ska du kunna skiljas från dem? Vi vill oxå valla men snön har satt p för det. Lääääännnggtar tills vi kan sätta igång igen :)