Monday, May 25, 2009

Tävlat!

Först var det Lillkyrka i 2 dgr och jag hade inte alls ngt flyt. Fåren var bra men tröga och banan var bra men Lovis var för artig i upptaget dag 1 och tiden rann iväg. Dag 2 gjorde hon ett jättebra hämt tycker jag , stannade prick kl12 och smög igång dom rakt och fint.Allt var på lina fram till första grinden ung 5 m innan. Himlen öppnade sig och regnet fullkomligt vräkte ner. Stackars Lovis hörde inte alls mina visslingar och var nog också störd av skyfallet. Vi tråcklade oss fram till delningsringen men där tog tiden slut. Surt sa räven. Kändes orättvist men vi har tiden för oss. Hon stannade inte kort i alla fall. Sen var det Ik 1 på Åby Gård i 2 dgr. Jag gick bara med Please på Lörd. för jag ville vara liite hemma också någongång. Som sagt , dåligt flyt fortfarande. Hon tar fel flanker ibland när det blir bråttom så det blir krokar och maltesern strulade annars känns hon fin tycker jag. Samma sak dag 2 så felflankträning och så måste jag verkligen ta tag i stoppen. Nu ska hon lära sig "Ligg"!Nå det räckte i alla fall till en 3:e plats och Lovis, som startade först eftersom vi skulle jobba i hanteringen slog till med 90p och vann på det. Himla skönt för självförtroendet. Nu har vi tävlat klart i Ik 1 hon och jag och verkligen säkrat upp en plats i Unghundscupen. Duktiga vovvar.
, Lilla Tigi måste få vara med också. Kolla öronen!

5 comments:

Ann-Charlotte said...

Stort grattis till helgens finfina framgångar!!!=)Härligt!
Nu har vi hämtat halva bäää-gänget och nästa kommer imorgon,wiiihooo!
Oj va snygga öron Tigi har.
Ha det gott.
Grattiskramar från oss till er tre

Eva said...

Grattis!!! Rena storslammen på Åby i söndags!! KUL!
E

Anette said...

Grattis till era fina resultat.
Ni tävlar för fullt och vi har inte fått ut fåren ännu men snart...

Ha de bra.

ps snygga bilder på hundarna vid havet. Speciellt den där Matt är såå stilig:)

Anonymous said...

Stort grattis Lena till finfina framgångar! =D

Tigi har samma öron som Elle för tillfället och lilla Mika hon bara växer...
Min dator är paj så det är svårt att skicka bilder.

Hälsningar från norr
Mika & ingela

Anonymous said...

Grattis till vinsten med Lovis och tredjeplatsen med Please, inte illa!
Elle och Tigi är verkligen lika, pappa upp i dagen.
Du kommer väl till Botniacupen!
Häldningar Inger och världens bästa Elle!