Sunday, September 2, 2012

Är sommaren slut?

Ja,  mycket tyder på det...
I alla fall är jobbet med fribetande får i Väsby slut för säsongen.
Vi slutade med 5 timmar med blött regn.


Så det kändes riktigt skönt att stänga hägnet för sista gången...
Det har varit en tuff säsong för mig och hundarna med långa dagar och väldigt speciella arbetsplatser.
Och folk har nära till mobilen.
Här var det varning om får på vägen ute på radion. Och hundarna hade jag i koppel.....


En av dom sista dagarna gick vi med fåren genom Väsby....



Vi skulle ner och visa upp oss för kommunpolitikerna.



Fåren var som galna i alla fönster. Ett får öppnade nästan en glasdörr in på en affär med huvudet.
Sen tog vi bron över järnvägen.


Annars är det ju skördetid nu och det här är middagen i måndags plus lite från grillen.


Och så är jag ganska säker på att lill-Mira är klar för Unghundscupen redan i år.  Vi har tävlat lite xtra nu på slutet för jag tyckte att det vore kul eftersom vi ändå ska dit och tävla Sverige-cupen med morsan.
Hon hade nog behövt träna liite också innan tävlingarna för den lilla mjuka har haft bråttom, bråttom i helgen. Men jag är så glad i henne!


Nu tänder jag ljus och sover nog lite längre i morgon.


1 comment:

Ullis o co said...

Tycker er tillvaro låter alldeles, alldeles underbar :) (bortsett från vallning vid vägkanten då)Lycka till på unghundscupen!