Sunday, September 23, 2012

Duktiga hundar,,,

....det har jag faktiskt. Vi har haft det himla kul den här helgen trots besvikelser och sånt .
 Sverigecupen med Lovis blev så där knäpp som det kan bli ibland när man inte riktigt håller med domaren. Lovis gjorde det mesta rätt men jag sabbade närarbetet ( hon lackade iofs ur i singlingen som tog evigheter när de grå tvillingsystrarna hade växt ihop, dom var märkta. 2 poäng kvar för hon var burdus in) Man fick  inget betalt för snygga rundor tycker jag för det drogs massor på detaljer. Känns ändå som att hon är i form. Vi har ju SM kvar om 2 veckor.
Det är en konstig känsla att gå av banan och det haglar kommentarer som " Snygg runda" " Bra Lena" osv och sen står det 69p på tavlan.....
 Regn,regn,regn.......

 Finaste Lovis!

Så var det Unghundscupen.... Och eftersom jag är stor så kan jag räkna på mitt eget sätt :-)
Mira vann!!!
He he, hon var verkligen jätteduktig , fixade det svåra dolda hämtet. Stannade lite kort och slog lite över när jag korrigerade men sen startade dom rakt ändå. MEN då började en grå obstruera och Mira jobbade på så himla fint . Tog alla kommandon när jag försökte hålla ihop flocken.
I delningen gick den grå sin egen väg fortsatt och jag fick till slut sortera ut ett får till för att inte tappa bort henne och då sa Mira "svåårt" vad vill du egentligen.... tittade tillbaka och på mig innan hon tog rätt,
5p kvar och bara där om inte om varit :-) tappade vi 3:e platsen.
Drivningen var superfin. Hon kan verkligen balansera och gå med djur, trots gråtackan..7:a och med högst poäng av dom som är ett år yngre och kan tävla nästa år också så kan man ju säga att hon vann...


                                                        Det här är Vallhunden Milli efter Rob och Mingla hon är till salu!
                                                        Kolla Vallreg eller/och ring mig eller Niklas.
                                                               

3 comments:

Eva said...

Ja den grå tackan förstörde mycket, kan mycket väl ha varit samma som Knut hade. Man får ändå se på att hunden gjort ett bra jobb som man är nöjd med. Då kommer resultaten lite senare bara, man behöver en smula tur också.
Kram

Ullis o co said...

Vad skönt att du är så nöjd med töserna även om poängen inte visade det samma :) Låter som ett tufft jobb med envetna tackor. Stort lycka till på SM!

Vallhundarna said...

Tack! Ullis/gullis!