Sunday, October 12, 2008

Dag 2


Krävs en liten sammanfattning tror jag. Jag har inte haft kameran den här helgen så de 3 sista bilderna och inläggen är skickade från telefonen! Kuul!
Jag har inte haft någon kamera den här helgen så de tre sista bilderna och inläggen är skickade från telefonen!Kuuul
Men nu sitter jag vid datorn och skriver. Måste börja med STOOORT GRATTIS!!!Till Eva och Sia som kom 2:a i Sorunda i dag efter Sven och Roy WOW vad dom ÄR duktiga nu!!!! Det känns överhuvudtaget kul med vallningen nu,spännande lägen både här och där.
Inte minst här faktiskt!Lovis andra tävlingsdag har hittills varit sämre överlag känns det som.En liten analys kanske vore på sin plats!!I dag hade de springiga ryorna fattat var dom skulle och det var helt klart mera drag ,MEN jag var nog oxå (som Nils påpekade vid prisutdelningen)för långsam i dag. Har man en kvick hund ,som dessutom laddade på när det blev dragigt, så måste matte oxå vara snabb! Resultatet blev en urdålig fösning som tog bort 15p av 20 möjliga brrrr,dåligt!!! Resten var helt acceptabelt!
Det bästa (förutom unghundscupspoängen) var i alla fall hämten !! WOW vad skönt att dom är tillbaka! Vänster var modellen ,fullt på utgång och upptag igår och idag drog han 2 på upptaget vilket var lite orättvist tycker jag för det såg verkligen rakt ut!!Och hon höll ut lagom och gjorde sina läckra upptag när hon stannar stående och säger "Hej här är jag ,bäst ni går nu" och sätter igång dom. Puss på Lovis för det!!
Vi kom 7:a idag men får ändå med oss 10p till unghundscupen!! Tjoho!En till bara!
Vann gjorde en läcker kelpie som därmed är klar för unghundscupen nästa år och det i "grevens tid" då den fyller 3 i Januari!
Härlig helg!!!

3 comments:

Anonymous said...

Vilken härlig helg ni haft, själv har jag ägnat mig åt försörjningen ;-)

Ser att Skorpan också får jobba för brödfödan :D Jag hoppas hon tar bra betalt för reklamen för hon är ursöt!! Om inte får du nog promota lite....

Grattis till poängen med Lovis - JÄTTEKUL !!!

Anonymous said...

Jag minns faktiskt inte. Är några blanka sekunder där...

Coolt att ni får så mkt poäng till unghundscupen!!

Tveksamt om jag tar mig till Gynge, pojkvännen är nog här i helgen och han är lite tveksam till hundutflykter om inte jag tävlar själv:0)

Men det vore verkligen kul att se er å andra sidan:D:D

kurt said...

Kul att det går så bra, Grattis på er
Åsa