Friday, October 24, 2008

Tränat liiite!!

4 dgr utan vallning blev det!!Men det kommer helt klart att bli glesare nu mellan tillfällena men träna MÅSTE vi!!Jag har en plan för Lovis med att lära in stanna stående och att få henne att förstå "sakta" kommandot vilket inte är helt klart utan oftast betyder stanna eller ingenting och SEN stanna......Glömde linan i bilen så det gick väl sisådär ,men jag ser ju att det finns där så bättre struktur bara!!Hon fick börja med dolt ,lååångt hämt och YES hon fixade det på första!!
Så Il Skorpo! Där kom jag på planen ute i hagen.Hon fick oxå börja med dolt (som förra vintern) och fick se dom försvinna först . Jag tyckte hon var målmedveten men till slut fick jag gå med upp på första kullen och då fixade hon det .Hänger på dock på vänstersidan utan att styra upp ,hmmmm!När jag sa till, DUUUU, så tog hon tag igen!
Nå mitt projekt med henne ska nog bli att sluta vara arg !! Snart 5 år och det har inte hjälpt (skäms...) kanske kan hon bli tryggare och sluta virra då och slappna av??Hon kan ju så mkt. I morgon ska båten upp så nu är definitivt hösten här och det känns.........


No comments: