Tuesday, October 21, 2008

Dax att summera!

Tänkte först lägga in fler bilder från Gynge men kvalite`n är inte den bästa så jag går direkt på det jag tänkt göra sen.Alltså summering av Lovis första tävlingssäsong!!Och vilken säsong!!!
1:a bilden är tagen av och hos Ann och jag var "kär" redan då!! Vi har förståss aldrig kommit så här långt utan en massa hjälp!!Så TACK alla som har tagit emot och stått ut med oss .Kungens får har fått flera besök och det har varit otroligt nyttigt att få träna på sådana marker och många djur.
Så i April var det dax! VP på Labbo.Lovis 1år och knappt 5 månader gammal.Det gick alldeles lysande.Kommentar:Härlig vallhund,fina flankeringar.bra driv,fina tempoväxlingar! Ja jag tror inte jag kan önska ngt mer hos en hund.Rodnade av allt beröm.

Vi blev gk båda dagarna.Tack Ann som fotat!



Nästa stora grej blev vår härliga turne`i Norrland.Åh vad vi hade det bra!! Kolla vädret bara!!!!
Första tävlingen fick vi 94 poäng och jag kände för första gången på tävling hur det är att "dansa med vallhundar" vi liksom bara flöt fram !

Trevligt sällskap är oxå viktigt!

Syster Fixa och Lovis väntar på sin tur.Ja den resan slutade med att vi kom 3:a i Botnia cup och vann prispengar! Tjoho vilken känsla!



Då kom ju tankarna på cuperna! Vi var nu nästan klara för både Unghundscupen (som jag bestämt mig för att stå över till nästa år) och Fårfor cup.Hmmm, kvar var ett par tävlingar i Skåne så jag chansade, efteranmälde och när man får träna på Åsa och Bosses marker så kan det ju bara gå bra!! Yes vi var med!






Och jag har svalt förtreten att inte få gå runt där.Lovis gjorde sitt bästa och hamnade i en svacka där hon bara såg fel grupp får men hon tog t.o.m ett "look back" men såg ju inga djur ,svååårt var det!





Så nu har vi avslutat tävlingsåret med Gynge och Söderala innan det och på 2 helger kvalat in till nästa års unghunds.cup. Vilket betyder att Lovis har kvalat 2ggr till unghundscupen samma år och det innan hon ens fyllt 2 år!!! Tänker att det borde vara någon slags rekord!!!
Tack för alla grattis och gissa om jag ser fram emot nästa säsong!!!!!!







4 comments:

Anonymous said...

Ååå ni är så duktiga båda två! Jag är så glad att det går bra för dig kära mamma! Puss å kram

Anonymous said...

Ingen dålig karriär!! Verkligen imponerande!!!

Nu har jag plockat hem Anna-Karins artikel, ska läsa den så fort jag får tid!

Anonymous said...

Ett stort grattis till en fantastisk säsong. Alltid lika kul att följa dina upptåg.

Mvh

Madeleine, Kasper & Gim

Anonymous said...

Hej Madeleine och Tack!! Vad kul att du hittat hit. L