Tuesday, August 25, 2009

Det är mkt nu...

Vi har jobbat på "riktigt" I Stockholm . Sovit (lite) i herdestugan vilket var konstigt. Mitt i en skog men ändå mitt i Stockholm med alla ljud från bilar och krogar hela natten. Har sovit där innan men det var annorlunda helt själv. Här är det bäddat!




Men.......



Sådärja, ordningen återställd.


Tidig morgon på Stora Skuggan , jag hundarna och alla fåren. Så himla häftigt. Måste vara bästa jobbet!

I alla fall för mig



Dax för lunch vila för oss och får. Då stängs dom in i ett hägn några timmar. Jag tog ut dom lite tidigare den här dagen pga av tävlingarna. Det blev 11 timmar ute den dagen.










Den här bilden är från igår kväll när det var dax att gå hem. Duktiga vovvar.


Idag har vi hjälpt Ia att flytta får. Tror att det var 3,4 km att gå med får som ville dra så fort dom fick chansen.










T.o.m Skorpan blev trött till slut och fick bada i en bäck.








Sen fick vi fika och jättegod jordgubbstårta och då blev Jakob så här glad!






Däremellan har vi sorterat ut slaktlamm och utslagstackor och tävlat 2 dgr. Tävlingarna gick inget vidare för oss , bröt 2a dagen pga av motsträvig tacka och dag ett var också strulig. Hoppas på bättre tur framöver. Hundarna är nog lite slitna men dom brukar rycka upp sig fort.



2 comments:

Ann-Charlotte said...

Jaaa visst,hela kullen är bara BÄST!;0)
Åååå va häftigt att du och hundarna jobbar med "kungens får"!!!=)
Ha det gott!
Kramizar

Ia, Linn, Atas said...

Tack för hjälpen igår! Det känns tryggt att ha Kungens herde + hundar till hjälp! Det blev ett rejält pass för hundarna, och oss, pust.