Friday, August 14, 2009

Skogsvård?

Jag är skeptisk till om detta kan kallas för att vårda skogen. Det här är det senaste hygget där vi bor. Gigantiskt stort! Den här bilden är väl ännu värre när den inte smyckas av sötnosarna ovan.
Igår vågade jag mig dit för att kolla förödelsen och se om ngt fanns kvar överhuvudtaget. Jag tycker att det är en skrämmande tanke att i den här före detta skogen kommer inte ens mina barnbarn (om jag får några) kunna plocka bär och svamp. Det kommer inte att finnas mkt riktig gammelskog för dom alls.
När jag precis i kanten av hygget hittade ett av mina svampställen kvar blev jag riktigt glad , Ha ha det missade ni allt......


Idag har jag gjort en liten bana på vallen , man kan göra ung 2-250m hämt. Crossen blev svår att se men jag ska sätta ut pinnar nästa gång. Båda hundarna får jobba ordentligt nu , tröj-lammet fick byta tröja idag igen då hon klivit ur en ärm och dom är INTE lätta att fålla in. Man måste också alltid börja med sortering. Kul är det men nog är 2 hundar minimum.

3 comments:

Hedvig said...

USCH vad fult och tråkigt! Som en stort sår i naturen :(

Ann-Charlotte said...

Nää va tråkigt,den mysiga skogen...Härligt med mycket jobb åt hundarna.=)
Sköt om er & ha en mysig helg!
Kram

Marie said...

Nej, inte är det roligt med kalhyggen inte. Och med tanke miljödebatten nog helt förkastligt eftersom sådana hyggen släpper ut mycket mer CO2 när det inte finns någon växtlighet som kan ta upp den.

Det är kul att titta in ibland och se hur ni har det.
Lycka till med allt skoj/ Marie