Thursday, August 20, 2009

En ledig dag.

Och då passar jag på att dokumentera hur det ser ut i trädgården. Jag har alltid lite svårt med övergången mellan sommar och höst. Vår och försommar säger jag alltid är den vackraste tiden på året. Men när det får gå ett tag så vänjer jag mig och visst är skördetiden också väldigt speciell.
En planta har krokiga gurkor i år men oj så goda.


Olivade heter den här tomatsorten , mkt god men inte många som mognat än.



Vindruvorna är nästan mogna och i år SKA jag köpa en råsaftcentrifug och göra juice av dom.



Änglatrumpeten är igång ,den brukar blomma länge och överdådigt och doftar gott på kvällen.




Sommarmalvorna kan jag inte vara utan , det är en riktig sommarblomma.





Och så fuchsiorna på skuggsidan , blommar tills frosten tar dom.
Hoppas den dröjer ett tag.

2 comments:

Ann-Charlotte said...

Åh vilka härliga druvor och blommor!=)
Ha en trevlig helg och lycka till på tävlingarna,jag håller tummarna för er!
Kramkram

Kung Knut said...

Tråkigt med surtackan igår! Led med dig där! Såg att du anmält till Skåne, ska du inte försvara mästartiteln!!! ;) E