Tuesday, August 11, 2009

Det regnar...

Då kan jag uppdatera lite. Vi har seglat i helgen och då kan det se ut så här och det gjorde det till att börja med också. Vi kryssade ner mot Barnens Ö ute på Ålands hav och jag var inte ens sjösjuk. Men det kan ändra sig så snabbt på sjön. Vi tappade i en tamp när motorn drogs igång och såklart åkte den in i propellern. Med pålandsvind fanns inget alternativ, vänd och gå in för att söka lä.



Efter stora vågor och självklart rejäl sjösjuka för min del när vi fick vinden i ryggen lyckades jag dyka och få loss tampen och motorn var ok som tur var. Men det fick bli återfärd och bil istället men vi hann precis till konserten med Stefan Sundström började. Utsålt i båthuset och fullt ös.








Idag har Karin N och jag vallat lite på en nyslagen vall jag fått tillgång till.

Det kommer att bli jättebra där. Man behöver dela av en lagom grupp bara. I dag hade vi lite problem att få ut dom och sen kom regn och åska så träningen blev kort men nu är vi igång!
(Bilden är från Stockholm, kameran har dött, snyft)

1 comment:

Ia, Atas & Linn said...

Oj, tamp i propellern, det har jag varit med om (trots mycket begränsad seglingserfarenhet). Den var så intjorvad så vi fick anlita en dykare med våtdräkt för det pysslet. Fy attan...